+421 37 6408 695
vbockova@ukf.sk  fpvai  ukf

Metódy zobrazovania vo vyučovacom procese s prepojením na prax

Monografia2022Lucia Rumanová, Katarína Laššová, Janka Drábeková
Detail
  • ISBN: 978-80-558-1924-2
  • Počet strán: 102
  • Vydavateľ: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

Popis

V knižnej publikácii sa venujeme problematike zobrazovania priestoru, ktorá je súčasťou sekundárneho matematického vzdelávania. Uvedená problematika patrí do tematického celku priestorová geometria, ktorá ako súčasť matematiky spôsobuje žiakom základných a stredných škôl určité ťažkosti. Často je pre nich neobľúbenou časťou matematickej prípravy pre život a žiaci neprejavujú o ňu ani záujem. Základ priestorovej geometrie tvorí zobrazovanie priestoru, a preto je podstatné sa sústrediť na zobrazovacie metódy s ohľadom na ich využitie v praxi. Môžeme nimi zobraziť trojrozmerný priestor do roviny tak, aby sme dosiahli jednoznačnosť a názornosť tohto zobrazovania a z pohľadu žiaka je tento získaný výsledok zrozumiteľný. V publikácii sme sa zamerali na priestorovú predstavivosť a s ňou spojenú problematiku zobrazovania priestoru v sekundárnom matematickom vzdelávaní. Prezentujeme potrebné nové a efektívne nástroje na zlepšenie vzdelávacieho procesu, ktoré si vyžaduje spoločnosť a prax. Nami uvedené skúsenosti a názory sú určené širšej odbornej verejnosti, ale aj pedagógom a učiteľom matematiky.


Ďalšie publikácie z r. 2022
Aktuálne trendy vo vyučovaní matematiky
Aktuálne trendy vo vyučovaní matematiky
2022
Janka Medová, Soňa Čeretková, Marek Varga
Vybrané kapitoly z geometrie
Vybrané kapitoly z geometrie
2022
Timotej Šumný, Viliam Ďuriš, Mária Šumná, Tomáš Lengyelfalusy
Pytagorova veta v školskej praxi
Pytagorova veta v školskej praxi
2022
Lucia Rumanová, Júlia Záhorská